להכריח את עצמי לשמוח? \\ הרב נח סוליש

    ארי טננבוים No Comments on להכריח את עצמי לשמוח? \\ הרב נח סוליש

    זוג צעיר עבד קשה כדי לקבל מבנה לפעילות יהודית. כשהרפורמים שמעו על כך הם נלחמו בהם ונצחו. הרבי מליובאוויש הורה לזוג לשמוח. מדוע? | הרב נח סוליש מסיבר איך ניתן להיות בשמחה בכל מצב

    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מנהל פעילות חב"ד בנתניה הרב נח סוליש מסביר את כוחה של השמחה: חודש השמחה הגיע. ידועה השאלה איך ניתן לצוות על יהודי להיות שמח?

    כל ציווי ממצוות התורה יש לנו את האפשרות לשמוע ליצר הטוב ולקיים, או ח"ו שלא. אבל שמחה זה דבר פנימי. איך אני יכול "להכריח" את עצמי לשמוח? הרי הציווי הוא "להיות בשמחה". באמת. לא לעקם את הפרצוף ולנסות לזייף חיוך. זה צריך להיות אמיתי, מבפנים!

    ישנם הרבה תשובות לשאלה הזו. אבל אני רוצה להציג נקודת מבט שונה על העולם מהרבי מליובאוויטש  שתייתר את כל השאלה.

    לפני 70 שנה שלח הרבי מליובאוויטש את הרב יחזקאל דערן ואשתו הרבנית, לפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב. מדינת פנסילבניה היא מהוותיקות ביותר בארה"ב. בה הוכרזה העצמאות ונחתמה חוקת ארה"ב. גם הקהילה היהודית הענקית והעשירה המתגוררת בה היא אחת מהוותיקות ביבשת כולה. מנהיגי הקהילה הרפורמים לא התלהבו מהזוג החרדי הצעיר שניסה להתחרות בהם, והם ניסו ככל יכולתם להפריע להצלחתם.

    לאחר השקעה אדירה הם הצליחו לקבל אישור למבנה חדש לבית ספר יהודי. כששמעו על כך מנהיגי הרפורמים, הם נלחמו בכל כוחם, ואכן חברי מועצת העיר הכריעו שהמבנה יועבר להם, ועבודה של חודשים ירדה לטמיון.

    הם נשברו כל כך, שהם החליטו שהם חייבים לנסוע לספר על כך לרבי. הרבנית פורצת בבכי ובקול חנוק מדמעות היא מספרת על השבר הנורא ושהיא מתקשה להמשיך בשליחות.

    ענה לה הרבי: אני דווקא רואה אחרת לגמרי את המצב. אתם זוג צעיר שבתוך שנתיים של פעילות בסך הכל, הצלחתם למקם את עצמכם בעמדה כזו שמועצת העיר רואה אתכם שווה ערך למעצמה הרפורמית בפיטסבורג.

    אז איפה הכישלון כאן? בקרוב יתפנה עוד מבנה ובע"ה אותו כן תקבלו.

    בניגוד למה שאנחנו חושבים, להיות שמח זה בבחירה שלנו. כל מאורע שקורה, זה תלוי בנו איך נסתכל עליו! ואם נתאמץ ונחפש את החיובי והמשמח בכל דבר אנחנו נמצא אותו! רק צריך לחפש. ולזה בא הציווי, כי לחפש אנחנו תמיד יכולים! וכשנחפש, גם נמצא!

     



    0 תגובות